Israel! - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Dennis Wijtman - WaarBenJij.nu Israel! - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Dennis Wijtman - WaarBenJij.nu

Israel!

Door: denniswijtman

Blijf op de hoogte en volg Dennis

08 Juli 2010 | Israel, Tiberias

hallo mensen,

al een tijdje niets meer van me laten horen... bij deze dan maar! ik zit nu in Israel, al bijna een week. Hiervoor zat ik in Jordanie, wat echt geweldig was. Ik kwam daar aan in Amman, de hoofdstad, en had geen geld meer... Ik ging proberen te pinnen en me pas werd ingeslikt! Jeroen was er niet bij dus ik was alleen en ik wist niet echt wat ik moest doen. Ik ben toen maar een hostel gaan opzoeken en heb hier een nachtje gewacht totdat ik mijn pas terug kreeg. Hierna nog veel gezeik gehad, heb uiteindelijk de volgende dag geld kunnen lenen van twee Duitsers die ik ontmoet had en heb het daarmee kunnen redden tot Aqaba, waar Jeroen zat. Nu doet me pas het weer en heb ik gelukkig wel geld :)

Van Amman had ik dus niet echt wat gezien. Aqaba was de tweede bestemming. Aqaba was niet zo speciaal maar het lag aan de zee en is belastingvrij (goedkoop bier!). Hier zijn we een nacht gebleven met z'n vieren, ik, jeroen en twee anderen. Zij hadden al een auto gehuurd. Hiermee gingen we de volgende dag naar Wadi Rum, een enorm mooi natuurreservaat. Hier kameel gereden, tour gedaan en geslapen in een bedoeinetent! was een leuke ervaring. Volgende dag zijn we naar Petra gegaan, bizar hoe ze daar paar milenia terug zoveel gebouwen uit de rotsen hebben kunnen bouwen!

Hierna ben ik nog naar Amman teruggegaan, hier nog twee nachten geslapen. Ik was nog over met die Duitser en zijn de volgende dag gaan bergbeklimmen! Was best lastig haha.

Toen naar Israel gegaan, was alleen in Jerusalem. Na twee uurtjes in het hostel te hebben geslapen kwam ik een andere Nederlander tegen en hiermee ben ik Nederland-Brazilie gaan kijken in een Irish pub. Was een mooie wedstrijd! Jammer dat ik niet thuis was... begin zowat heimwee te krijgen!

Met Freek, die Nederlander, ben ik na twee nachten Jerusalem naar Tel Aviv gegaan. Hier kwamen we Jeroen weer tegen. Nu reizen we met z'n drieen. Eergister ook Nederland-Uruguay gezien, geweldig! waren met groepje Nederlanders, in Tel Aviv, wederom in een Irish pub en zijn daar helemaal uit ons dak gegaan.

Tel Aviv was lachen maar hebben daar weinig meer gedaan dan feesten. Was het ook wel is tijd voor eigenlijk. Nu in Tiberius, ergens in het noorden van Israel. Nog niet veel van gezien...

Komende zondag FINALE! die gaan wij zeker kijken! We zijn dan met z'n drieen in Eilat, hopelijk zijn er dan nog meer Nederlanders! Of ik hoop dat de reisverzekering een retourtje Nederland vergoed nu we eindelijk eens in de finale zitten!

Nou dit was het zo'n beetje... oja me camera is stuk dus ik kan zelf geen foto's maken... vanaf Damascus geen foto's meer. Moet deze van Jeroen krijgen en nog paar andere mensen.

nou groetjes daar, vanuit Israel!


  • 08 Juli 2010 - 14:27

    Het Thuisfront:

    ja,ja, nederland aangrijpen om te feesten, volgens ons waren jullie gewoon toe aan een biertje en ontspanning!
    Nederland-Spanje wordt een thriller.
    Zijn benieuwd of jullie daarna nog in staat zijn om nog wat cultuur op te snuiven.
    veel liefs, papa mama rick

  • 26 Juli 2010 - 09:52

    Robin:

    Euii Dennis!
    waar blijve die verhaaltjes dan alweer 3 weken geleden!
    maar t klinkt allemaal wel top daaro!
    haha 3x raden wie ik dit weekend tegen kwam!:P
    JORIS! van de floraland!
    hij heeft tegenwoordig een vriendin en hij rookt! haha ziek he!
    nou veel plezier ik ga morge naar marmaris!
    ajeto buur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Tiberias

Midden-Oosten reis

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2010

Israel!

22 Juni 2010

Syrie en Libanon! oooo en GESLAAGD!

13 Juni 2010

Irak!

30 Mei 2010

istanbul!
Dennis

Actief sinds 30 Mei 2010
Verslag gelezen: 1881
Totaal aantal bezoekers 13905

Voorgaande reizen:

01 Juni 2010 - 01 Augustus 2010

Midden-Oosten reis

Landen bezocht: