Syrie en Libanon! oooo en GESLAAGD! - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Dennis Wijtman - WaarBenJij.nu Syrie en Libanon! oooo en GESLAAGD! - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Dennis Wijtman - WaarBenJij.nu

Syrie en Libanon! oooo en GESLAAGD!

Door: denniswijtman

Blijf op de hoogte en volg Dennis

22 Juni 2010 | Libanon, Beiroet

hoi vanuit Libanon!

zo, ik zit alweer op een derde van me reis, gaat dus best snel. de afgelopen weken redelijk wat landen bezocht en we moesten veel reizen. nu zitten we zo'n 24 uur in beirut, de hoofdstad van Libanon. Beirut is echt heel anders dan alle andere steden die ik heb bezocht, het is een echte westerse stad, veel hoogbouw, elke amerikaanse eettent en eindelijk is westerse toiletten met toiletpapier.

Het vorige verslag was vanuit Iraq, Iraq was echt mooi maar alles behalve toeristisch. we zijn via Turkije naar Syrie gegaan. We zijn nog 1 dag in Merdin gebleven, in Turkije. Dit dorpje was mooi, zoals je kunt zien op 1 van de foto's.

Het was niet moeilijk Syrie binnen te komen, behalve dat we geen dollars hadden en perse in dollars moesten betalen... dus konden we weer terug naar Turkey.

Uiteindelijk dus in Syrie aangekomen en gelijk naar Aleppo gegaan. Hier zijn we 2 nachten gebleven. Mooie stad maar chaotisch. Het mooie was de citadel, deze was niet zo centraal gelegen als de citadel in Erbil (iraq) maar was wel mooier. We hadden alle tijd om hier rond te kijken.

Aleppo had wel zijn charme maar we zijn na 2 dagen naar Crac Des Chevaliers gegaan, een enorm kasteel uit de tijd van de kruisvaarders. Dit kasteel was indrukwekkend. De zelfde dag zijn we nog naar Palmyra gegaan, een klein, toeristisch dorpje met mooie ruines, echt indrukwekkend.

Na een nachtje Palmyra, waar we kameel hebben gegeten (lekker!) zijn we verder gegaan naar Damascus. Hier hebben we ook twee nachten vertoeft. Hier hebben we nog een gozer ontmoet die bleef op dezelfde kamer slapen, hij was wel oke en zijn in Damascus wat uitgegaan.

We zijn na twee dagen doorgegaan naar Beirut, waar we nu zijn. Deze stad is dus echt heel anders dan wat we de afgelopen 3 weken gezien hebben. Gister aardig wat rond gelopen. Vandaag maar is echt uitgaan en vieren dat ik ben geslaagd!

was opzich best nog wel even spannend, wist natuurlijk niet zeker of ik geslaagd was... maar uiteindelijk toch gered. nog redelijke cijferlijst, een vijfje maar voor de rest hoger, zelfs voor duits op het randje een zes! haha.

ik ga proberen om nog wat foto's erop te zetten... internet is alleen nog trager dan de winkeliers in het Midden-Oosten.

Nou, verlang nog lang niet naar thuis, bedankt voor alle reacties en... tot het volgende verslag(je)!

greetz Dennis

• 22 Juni 2010 - 10:48

Melanie:

Hi Dennis,
    Gefeliciteerd met je slagen! Good job!
    Zo te lezen, heb je het goed naar je zin. Gelukkig maar! Geniet van alles en hoop snel weer wat te lezen.
    Groetjes Mel

• 22 Juni 2010 - 14:03

Laura:

Dag schat! Eindelijk wat foto's, ziet er erg leuk uit! Ik hoor snel weer van je. Geniet er van! Hele dikke kus van mij

• 22 Juni 2010 - 15:12

Het Thuisfront:

ha lieverd,
    fijn weer iets te lezen en vooral te zien! als we de foto's bekijken snappen we best dat je nog niet naar huis wilt, hoewel wij daar anders tegenaan kijken. maar het begint te wennen, zet geen 4 borden meer neer enz.
    dennis, geniet maar fijn verder en heel veel liefs van papa mama en rick

• 25 Juni 2010 - 20:42

Marianne En Willem:

VAN HARTE GEFELICITEERD met je schooldiploma!!
    Het ga je goed, maar toch een eng idee dat je zover weg zit in landen waar menig mens niet graag wil komen.
    uitkijken en nog veel plezier.
    Willem en Marianne